GOD STEMNING: En god og hyggelig prosess avsluttes med kakespising. F.v. Janne Løkke, Robin Løkke, Ole Magne Eliassen, Yngvar Bakken og Edith Bakken. Foto: Per Arne Kvamso

Størst er sjelden best

Å kjøpe eller selgebolig, er for mange noe de gruer seg til. Spørsmål som ofte går igjen da, er av typen – hvem skal gjøre jobben? Når er det riktig å selge? Hva er riktig pris?

«Vi som meglere har et stort ansvar for å trygge kundene våre. For de aller fleste, er det en stor avgjørelse å skulle selge hjemmet sitt. Mange har bodd på samme plass i mange år, og når nye behov melder seg er det mange som kan kjenne på usikkerhet. Derfor der det viktig at vi sørger for solid trygghet og riktige råd» forteller Ole Magne Eliassen – eiendomsmegler for Stray & Co i Vennesla.

Nytt livskapittel

En av dem som nettopp har gjennomgått denne prosessen, er Yngvar Bakken og kona Edith. Etter å ha bodd i boligen sin i over 46 år, var tiden inne for å finne noe nytt.

Et nytt livskapittel – og da passer det godt å flytte i leilighet.

Megler fra A til Å

«Valget av megler var egentlig nokså enkelt. Jeg kjenner godt til Ole Magne, som er en likandes kar. Han kjenner markedet veldig godt, og er alltid tilgjengelig. Han har alltid tid til oss, og kaffen er aldri langt unna når vi besøker han på kontoret. Måten han jobber på, har trygget oss veldig på valget. Han har vært med fra A til Å», forteller Yngvar Bakken – og tillegger; «At de er uavhengig med hensyn til bank, synes vi har vært et pluss. Da er vi trygge på at de har fullt fokus på våre behov, og ikke er opptatt med å skulle selge oss banklån».

Det lønnsomme lille ekstra

Paret som endte med å kjøpe nettopp Bakken sin bolig, var Janne og Robin Løkke. Erfaringen er den samme – selv som kjøper.

«Vi er blitt veldig godt ivaretatt. Både oppfølging på telefon, god tidtil oss, samt en oversiktlig og god prosess. I budrunden var han veldig på, og har hele tiden vært tilgjengelig for spørsmål vi har hatt. Vi har følt oss trygge, og har ikke trengt å tenke på så mye selv, annet enn det vi var opptatt av – nemlig vårt nye hjem», forteller Janne Løkke.

Etter boligkjøpet kom tiden da de selv skulle selge. Valget av megler falt helt naturlig.

KAKE: Da møtet var over, gjenstod kun 4 stykker av Liebermanns Napoleonskake. Foto: Per Arne Kvamso

«Når vi skulle velge megler selv, var det naturlig å velge den samme siden vi var så godt fornøyde. Gjennom megler fikk vi god veiledning om salgsprosessen, samt nyttig tips om å bruke interiør-konsulent på meglers anbefaling. Det ble også en positiv opplevelse! Selv om det ikke var veldig mye å endre på, er det ingen tvil om at det var lønnsomme tips hun kom med», forteller en superfornøyd Janne Løkke.

Størst er sjelden best

«I dag er det mer enn boligsalg vi jobber med. Det å bygge tillit til at vi ivaretar hele prosessen på egenhånd, er det flere og flere som verd-setter. Det at vi er en liten megler, gjør at vi jobber enda tettere på hele kundeprosessen. Med andre ord – det er sjelden at størst er best», avslutter en offensiv Ole Magne Eliassen med et glimt i øyet.